Vojtech přidal úlovek Pstruh obecný...
včera
Vojtech přidal úlovek Kapr obecný...
Michal přidal úlovek Amur bílý...
včera

Z deníku rybářovy manželky: lov jeseterů

strunc 12. srpna 2020 0 komentářů

Šupiny

Jednou manžel přijel z práce s tím, že nedaleko od nás se za měsíc pořádají rybářské závody a že už zaplatil startovné. No, proč ne. V květnu už je hezky a tam, kde se závody konají, je prý hodně jeseterů. Už jen kvůli této rybě, kterou jsem ještě neměla možnost vidět na vlastní oči, na závody určitě pojedeme.

Text: Han Svatušková, foto: Pixabay

Večer před akcí všechno pečlivě chystáme, kontrolujeme nádobíčko, dokupujeme návnadu. Závody začínají už v sedm, takže si musíme přivstat. Po snídani jsme vše nanosili do auta a vyrazili. Počasí nám přeje, svítí sluníčko. Přestože hlásí škaredé počasí, vypadá to nadějně.

Konečně jsme na místě. Je to rybníček střední velikosti, kde jsou dokola označené kolíky s čísly, která má každý soutěžící přiřazena. Spousta závodníků už je na místě a ladí pruty. Taky vybalujeme.

Krátce před sedmou nás vítá předseda místní organizace a pak už to jede. První cena je za součet míry všech chycených ryb, druhá za nejdelší rybu a další ceny se odvíjejí také od velikosti ryb. U rybníčku nechybí rybářská bouda, kde je nachystáno kolo štěstí, stánek s občerstvením i grilovaným masem.

První jeseter

Zanedlouho po startu první soutěžící vytahuje jesetera. Rybu si fotím, prostě mi to nedá. Někdo chytá na kukuřici, další na žížalu, na rohlík, jiný dokonce na bramboru. Postupně se tahají z vody jeseteři, kapři a pstruzi. Po dvou a půl hodinách se točíme a měníme svá stanoviště, aby někdo nemohl říct, že byl při chytání v nevýhodě. Tak jak se točí soutěžící, točí se i počasí. Zvedá se vítr, ochladilo se.

Vypadá to na déšť. Ještěže jsme dobře vybaveni. Ani ostatní nic nepodcenili. Pořadatelé vyhlásili hodinovou přestávku. Vůně grilovaného masa se line širokým okolím. Většina soutěžících jde baštit, někteří se osvěžují pivem. Pak opět závodíme.

Ale nic. S příchodem chladna ztichla i hladina. Dobrou hodinu nikdo nic neulovil. Změna tlaku ryby asi poslala někam ke dnu. No, a začíná mrholit. Někteří soutěžící to balí, ale většina nadšenců na břehu zůstává. Zhruba po hodině se ryby opět probraly a koncert pokračuje. Jeseteři bojují jako o život – přesto nevyhrávají. Fotím další a další kousky, které rybáři po změření a ošetření pouštějí zpět do vody.

Po závodech veselice s tombolou

Blíží se konec závodu. Pár minut před koncem jeden soutěžící vytahuje obrovského jesetera. Ti dnes brali jako diví. Odevzdávají se lístky s mírami, čeká se na součty. Opět se jí i popíjí. A je tu vyhlášení vítězů…

Soutěžící mají radost i z maličkostí. Nastává veselice, přichází čas na tombolu, nechybí hudební vložka. Někteří účastníci už jsou poněkud podroušení, ale nikdo není vulgární, všichni jsou jen veselí. Dokonce přestává pršet. Tady to asi pojede až do večera. My se ale balíme a odjíždíme domů. Rybářské štěstí nám tentokrát nepřálo, ale stejně jsme si užili hezký den.